PROČ NENOSIT NA TRIČKU HELLO KITTY KOČIČKU?
V minulém článku “Jeptiška a červené kalhotky” jsme si vysvětlovali, jakým způsobem na nás barvy působí. A jak s tím souvisí Hello Kitty kočička? Úplně stejně!
Módní firmy nám doporučují: co, kdy, kam a proč nosit? Taky nám nabízí ještě jako “bonus” znaky, značky, obrázky. Ty jsou vytvořeny nejen k odlišení jednotlivých firem, ale i za účelem maximalizace zisku. Tím, že nosíme určitou značku nebo obrázek, třeba i velmi roztomilý, dáváme ostatním najevo, že někam patříme, že se nám něco líbí, že na něco “máme”. Jenže…!
Just Do It! aneb poslední slova vraha trochu jinak
Málokdo ví, že vrah Gary Gilmore před popravou zastřelením zakřičel na popravní četu “Let’s Do It!” (Jdem na to!). Marketingovému odborníkovi značky Nike Danu Wiedenovi tato slova uvízla v hlavě a o deset let později z nich vznikl slogan firmy Nike: “Just Do It!”.
,,Potřeboval jsem slogan, který osloví jak běžné lidi, tak profesionální sportovce,“ řekl Wieden on-line magazínu o designu Dezeen. ,,Změnil jsem tedy slova „Let’s Do It“ na „Just Do It“, přišlo mi to údernější.”
Slogan začala Nike používat v roce 1988 a byl tak úspěšný, že se ho drží do současnosti. Cokoliv, co je vytvořeno za účelem prodeje produktů a maximalizace zisku, jako např. slogan Nike, nemá v sobě pro nás vhodné a podporující energie. O to horší jsou pak produkty související s násilím či zabíjením.
Pokud tedy dáváme holčičce tričko s Hellou Kitty kočičkou, Elsou nebo Minnie v barvě, která ji má podpořit, obrázek svou energií působení barvy v lepším případě pouze neutralizuje nebo hodně utlumuje.
Horší variantou je oblečení s agresivními nápisy a monstry. V těchto případech je kombinace s černou nebo červenou barvou, nejen pro citlivé děti ve vývoji, naprosto nevhodná. Tyto motivy společně s barvami podněcují negace, negativní emoce a značně podporují agresivitu.
Znát historii vzniku našeho oblečení, význam symbolů a nápisů na něm je jako vědět, čím hnojíme zeleninu na svém záhonku. A stejně jako v zemědělství, i v oděvním odvětví je podpora místních firem a živnostníků, kteří vyrábí své výrobky s láskou, z kvalitních materiálů a za etických podmínek, zcela logická a přirozená.
Ivana
JEPTIŠKA A ČERVENÉ KALHOTKY
Víte, proč by neměla nosit jeptiška červené kalhotky? Proč není červená sukně vhodná na jednání a na rande naopak ano? O významu barev a jejich působení na člověka věděli už staří Řekové. Naše společnost je však hodně ovlivněna médii, která prezentují módní firmy.
Celý byznys kolem módy, který nám doporučuje, co, kdy, kam a proč nosit, má jediný cíl – prodat za účelem zisku. Doporučované sezónní barvy a styly nám často nesluší a spíše nás a naši individualitu utlumují.
Dobře zvolené barvy i styl oblečení probouzí náš potenciál a dodává nám sílu a energii do našeho konání. V případě potřeby nám pomáhá nalézat klid a uvolnění.
Vraťme se k původní otázce a zamysleme se společně nad příběhem jeptišky, který uvádí B. Baginski: “Jednoho dne přišla do naší ordinace jeptiška a stěžovala si na určité problémy v oblasti hýždí. Když pak ležela na stole pro pacienty, nestačil jsem se divit. Měla nápadně ohnivě červené spodní prádlo, ačkoliv svobodné prožívání sexuality bylo pro tuto řádovou sestru sotva možné.” Zde byla tedy barva nošeného spodního prádla přímo kontraindikační, neboť podněcovalo její sexualitu. Fialové kalhotky by jí pomohly ubírat se více duchovním směrem, modré by její sexuální energii utlumovaly nebo neutralizovaly.
Působení barev
Barvy našeho oblečení, stejně jako barvy, které nás obklopují, na nás působí. Proto rádi jezdíme k moři, chodíme do lesa, pozorujeme západy slunce, díváme se do ohně.
Každá barva nám něco přináší. Barvy působí na naše energetická centra, čakry, které jsou také barevně odlišené. Čakry souvisí s tématy, které potřebujeme v našem životě podpořit a rozvíjet, nebo je dořešit a nalézt v této oblasti harmonii a vnitřní klid.
Barva, která nás podpoří při jakékoliv příležitosti, je bílá. Dodá nám energii, začneme zářit, přinese nám vnitřní klid a harmonii. Černá nás utlumuje, schováváme se do ní i za ní. Přináší smutek. V situacích, kdy nám není psychicky dobře, může naše trápení ještě prohloubit.
Žlutá, stejně jako zlatá, nám přináší energii a vitalitu. Červenou můžeme aktivovat naši fyzickou sílu. Oranžová působí, stejně jako červená, na naši sexualitu. Zatímco červená ale podněcuje fyzický chtíč a vášeň, oranžová je sexualita propojená s láskou. Na jednání, kde mohou nastat vypjaté situace, není červená vhodná, neboť rozdmýchává negativní emoce.
Světle růžová dělá dobře našemu srdci, otevírá ho lásce. Sytě růžová působí na naše ego.
Světle zelená podporuje vše nové a vznikající. Tmavá nám přináší vnitřní zklidnění. Smaragdová má nejen uklidňující, ale i léčivé účinky. Modrá je barva komunikace, pomáhá zmírňovat vypjaté situace. Tmavě modrá přináší hluboký klid.
Fialová je barva transformační a vyššího poznání.
Pokud se potřebujeme uzemnit, zvolíme hnědou. Šedá je barva neutrality.
Pokud nejsme schopni danou barvu nosit v její sytém odstínu, můžeme zvolit odstíny světlejší a jemnější.
Správně zvolené oblečení
Pokud nevíte, jaké barvy oblečení zvolit, aby vám v nich bylo příjemně, jednotlivé kousky se Vám dobře kombinovaly a všechno hezky ladilo, máte několik možností. Prvním krokem je najít Váš osobní styl. Pomoci Vám může metoda OCTO CODES, v níž módní návrhářka Táňa Havlíčková definovala osm stylů: romantička, dáma, diva a avantgarda. Označují se jako styly jinové. Druhým typem jsou styly jangové: sporťačka, ležérní, rebelka a hvězda.
Druhým krokem je barva oblečení. Pokud si nevíte rady s volbou barvy, můžete se obrátit na vizážistku. Poradí Vám nejen s výběrem barev, ale doporučí i materiály a styl oblečení. Pokud chcete jít víc do hloubky a podpořit i svá energetická centra, můžete vyzkoušet moje Barevné ladění oblečení. 🙂
Ivana
PROČ NOSIT SUKNI A ŠATY A CO MI ZPŮSOBUJE NEVHODNÉ SPODNÍ PRÁDLO
Již delší dobu se věnuji průzkumu, jaké barvy volí ženy z velkých vs. ženy z malých měst. Ženy z menších měst, které jsou většinou i více v kontaktu s přírodou, spíše sáhnou po barevnějším oblečení. Velkoměstu však dominuje černá, šedá, modrá a bílá barva. Souvisí to s pracovním dress codem a častým nošením kalhot, jež se v těchto barvách vyrábí nejběžněji.
Mnoho žen tvrdí, že nejsou sukňový typ. Podívejme se na sukně a šaty jiným úhlem pohledu.
Hodně času trávíme v práci, cestováním, sportem, hraním si s dětmi. Pokud sedíme na židli, v autě, MHD nebo děláme na pískovišti bábovky, často „držíme“ tělo v jedné, většinou úplně nezdravé pozici a naše orgány pak nemohou správně pracovat. Proto je vhodné volit takové oblečení, které je pro nás co nejpohodlnější a bude nás co nejméně mačkat, dusit, tlačit.
Kalhoty nás často svírají, necítíme se dobře a naše orgány ani energetická centra nemohou správně pracovat. Sukně a šaty pomáhají přirozenému fungování našeho těla. V oblasti kalhot se nachází první a druhá čakra. Tyto čakry souvisí s naší ženskostí, vášní a sexualitou. Vhodným oblečením ve vhodných barvách můžeme tato energetická centra i správnou funkci našich orgánů v oblasti břicha a pánve podpořit.
Sukně a šaty nám kromě svého pohodlí nabízí pestrou paletu barev, střihů a délek. Pokud máte z nošení sukní strach, můžete se zkusit zapojit do Jarních 21 dní v sukni. V bezpečném prostředí FB skupinky zde můžete konzultovat své dotazy i obavy. Pár jednoduchých praktických rad a doporučení může někdy změnit náš úhel pohledu nejen na sukně, ale i na nás samotné.
Stejně jako sevření kalhotami v oblasti pánve, nám nedělá dobře ani to, když nás svírá nevhodné spodní prádlo v oblasti hrudníku. Mnoho stresových situacích se projevuje právě tím, že nám “není dobře od žaludku” nebo nás “tlačí na hrudníku”. Pokud se v náročné situaci nemůžeme pořádně nadechnou a uklidnit svoji mysl i tělo, můžeme si tím způsobit i dlouhodobé zdravotní potíže! Vhodně zvolené prádlo a oblečení je proto velký benefit.
Ivana
ZDROJE:
CAYCE, E. Tajemství lidské aury. Bratislava: Eko-konzult, 1994 ISBN 80-967157-6-3
PALOUČEK, J. Poselství barev. Brno: Integrál, 2009 ISBN 978-80-87176-17-7
SHALILA, S., BAGINSKI B. J. F. Základní kniha o čakrách. Praha: Pragma 1993 ISBN 80-85213-36-2
HAVLÍČKOVÁ T. 8 klíčů k vaší duši., E-bookWINTEROVÁ, B., Blog o životě a stylu (winterinparis.blog)